Reklamacje
Zasady reklamacji
1. Odpowiedzialność za wady towaru i gwarancja Kupujący powinien sprawdzić towar natychmiast po otrzymaniu. Jeśli okaże się, że opakowanie produktu jest mechanicznie uszkodzone, kupujący jest zobowiązany sprawdzić stan towaru i jeśli
okaże się on uszkodzony, jest powinien spisać protokół szkody w obecności przewoźnika. Odpowiedzialność za szkody podczas transportu ponosi przez przewoźnik, wszystkie towary są
ubezpieczone. Na podstawie zapisu będzie klientovi po ukończeniu wydarzenia wypadkowego z przewoźnikiem zaoferowana odpowiednia zniżka lub nowy produkt. Podpisując listu przewozowego,
kupujący zobowiązuje się do przejęcia towaru i zgadza się, że był on dostarczony niuszkodzony winą przewoźnika. Późniejsze reklamacje spowodowane winą przewozu nie mogą być brane pod uwagę i zostaną odrzucone. Okres gwarancji dla większości produktów jest określony prawem przez 24 miesięcy do wyjątków określonych w ustawie. Dla towarów używanych (używane, po przeglądzie) okres gwarancji ulega skróceniu do 12 miesięcy, jeżeli nie jest zaznaczono inaczej. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia towaru (lub jego części) spowodowanego używaniem. Krótszą żywotność produktu zatem nie można rozważać jako wadę i nie jest możliwe ją reklamować. Okres gwarancji dla wszystkich osób wykorzystających produkty do celów działalności gospodarczej lub handlowania z nimi, nie ustala Kodeks cywilny i ustawia go konkretny importer towarów na terytorium kraju. Okres gwarancji podany na naszej stronie jest przeznaczony dla użytkowników końcowych, a nie do firmy (zakup na NIP). W przypadku, gdy towar po przejęciu kupującym nie jest zgodny z umową (np. konflikt z umową kupną), kupujący ma prawo na bezpłatne przez sprzedającego wprowadzenie towaru do odpowiedniego stanu według umowy kupnej bez zbędnej zwłoki i to według wymagania nabywcy lub wymianą albo naprawą towaru. Jeśli takie postępowanie nie jest możliwe, kupujący może żądać rozsądny rabat od ceny kupnej lub odstąpienia od umowy. Powyższe nie ma zastosowania w przypadku, gdy kupujący przed przejęciem towaru o konflikcie z umową kupną wiedział lub naruszenie umowy sam spowodował. Konflikt z umową, który pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od daty przejęcia uznaje się za konflikt istniejący już przy przejęciu towaru, jeśli nie sprzeciwia się to naturze rzeczy lub nie wykaże się na odwrót.
W przypadku konfliktu towaru z umową ma kupujący prawo do umówienia naprawy a mianowicie: - bezpłatnym wprowadzeniem towarów konsumpcyjnych do stanu zgodności z umową kupną przez naprawe
- odpowiednim obniżeniem ceny zakupu
- odstąpieniem od umowy kupna-sprzedaży
2. Sposób reklamacji
Wypełnij formularz u góry tej strony.
3. Nieuzasadnione reklamacje towarówNieuzasadnienie reklamacji musi być przez sprzedającego udowodnione pisemnym oświadczeniem upoważnionej organizacji serwisowej danej marki.
Monitorowanie stanu reklamacji
Wpisz kod reklamacji otrzymany za pośrednictwem poczty elektronicznej.